2018

Vi lyser opp hverdagen

Kunde
NorgesEnergi

I innsiktsarbeidet med NorgesEnergi så vi at pris ble veldig risikabelt og skjørt å satse på da strømprisene i markedet svinger mye. I tett samarbeid med NorgesEnergi ønsket vi heller å bygge en emosjonell link til merkevaren. Vi landet derfor på setningen; “Vi lyser opp hverdagen”. Det er metaforisk samtidig som det forteller noe om produktet til NorgesEnergi; Strøm, varme og lys.

Mål:
Skape mer emosjonelle bånd til merkevaren.
Øke liking til NorgesEnergi i juletiden.
Synliggjøre NorgeEnergi i et generisk marked

secret-santa-thumb-1-min
Idé:

For å kunne ta den kreative setningen i bruk, ønsket vi i julekampanjen å teste ut om folk ville lyse opp dagen til en fremmed på gata. For så belønne gode hjelpere med en vakker juleoverraskelse på døren – nemlig selveste Sølvguttene. Alt ble filmet med skjult kamera for å få frem det ekte og nære.

Vi bygde ut universet med 4 bonusmaterial-snutter og julenøtter i adventstiden. Og for å forankre kampanjen internt, kjørte vi en egen adventskampanje for de ansatte i NorgesEnergi. Filmen ble raskt en julehit, og NorgesEnergi bestemte seg for å kjøre en nedklippet versjon på tv for å ytterlig øke synligheten.

secret-santa-thumb-2-min
secret-santa-thumb-3-min
Løsning

Vi ville altså belønne gode hjelpere med en vakker juleoverraskelse på døren – nemlig selveste Sølvguttene. Alt ble filmet med skjult kamera for å få frem det ekte og nære.

Vi bygde ut universet med 4 bonusmaterial-snutter og julenøtter i adventstiden. Og for å forankre kampanjen internt, kjørte vi en egen adventskampanje for de ansatte i NorgesEnergi. Filmen ble raskt en julehit, og NorgesEnergi bestemte seg for å kjøre en nedklippet versjon på tv for å ytterlig øke synligheten.

secret-santa-thumb-4-min
Resultater

Hovedfilmen fikk raskt nesten 1 million visninger fra Facebook alene, og hadde en engasjementrate på over 70% – noe som er ikke annet enn imponerende. Den ble plukket opp av flere viralnettsteder og lokale aviser, og ble kåret til folkets favorittjulefilm av bransjestedet kampanje.no. Med hjelp av tv nådde vi ytterligere

Under julekampanjen 2018 fikk NorgesEnergi 392 968 unike sidevisninger, som er en økning på 29,65 % til sammenligning med 2017. I tillegg hadde nettsiden 15,20 mer nye brukere under kampanjen.
Det ble registert totalt 10 991 salg mellom 5-31 desember. Under samme periode i 2017 var det 9904 salg. Dette gir en økning på 11 %.

video-poster
Se prosjekt