Vi har lagd ny visuell identitet og nettsider for UniConsult AS. Denne omfattende prosessen startet med å finne sjelen til firmaet. Hvem er de, hva vil de og hvor er de på vei? For å finne ut av dette kjørte vi innledende workshops sammen med kunden for å identifisere nøkkelinnsikt til det videre arbeidet. Sluttproduktet ble nye, dynamiske nettsider, logo og fargeprofil. Ta en titt på de nye nettsidene her.
Kunde

Prefase:
Først gjorde vi en omfattende analyse over UniConsults posisjon i markedet og landskapet de opererer i. Hvem de er, hvem kundene er og hvordan de står seg opp mot konkurrentene deres. Hva er deres unike posisjon? Det er den vi må lete etter og det kan være en utfordrende oppgave. Spesielt i bransjer som for utenforstående kan virke noe generisk. Dette dannet grunnlag for en rekke innledende workshops der vi ble enige om veivalg for videre prosess. En stødig visuell profil må alltid hvile på et godt fundament av innsikt og strategi.
Utforming:
Når vi ble enige om hvilket landskap vi skulle helle mot startet den formmessige utviklingen av merkevaren. UniConsult er et konsulentselskap der medarbeiderne tilbringer mesteparten av tiden sin ute hos kundene sine. Der bidrar de til spisskompetanse innen en rekke felt som økonomistyring, ledelse og digitalisering for å nevne noe. Dette betyr at de opererer som en slags stifinner for kundene sine. Dette dannet grunnlaget for formen i logoen som skal symbolisere en vei. Videre er UniConsult stolte av sin åpne kultur og flate struktur. Derfor ønsket de en en lys, åpen og innbydende visuell profil som er oversiktlig samtidig som den utstråler trygghet og profesjonalitet.



